Ότι είμαι αγράμματος και δεν μπορώ να βαστήσω ταχτική σειρά 'σ ταγραφόμενα, και...τότε φωτίζεται και ο αναγνώστης.Μπαίνοντας εις αυτό το έργον καιακολουθώντας ναγράφω...........(Μακρυγιάννης)

.......να γράφω δικά μου, να γράφω δικά σας, να γράφω και ξένα. Οπιανού και νάναι πάλι εγώ θα γράφω, ακόμα και αν δε μου αρέσουν αυτά που έχετε γραμμένα, απλά γιατί αρέσουν σε σας που τα γράψατε και σε σας που τα βλέπετε, κι αν σας πικράνω μη λησμονάτε τα λόγια του George Orwell ….. εάν σημαίνει κάτι τέλος πάντων η Ελευθερία, σημαίνει το δικαίωμα του να λες στους ανθρώπους αυτά που δεν θέλουν να ακούσουν.

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

Στρατιωτικοί σε ένδεια...............


Το 65% των στρατιωτικών νοικοκυριών βρίσκεται κάτω από το όριο της φτώχειας


Διανύοντας τον τέταρτο χρόνο της δημοσιονομικής προσαρμογής, διαπιστώνουμε πως η μετάβαση στην επονομαζόμενη «οικονομική εξυγίανση» περνάει μέσα από το δρόμο της φτωχοποίησης, των μεσαίων και κατώτερων οικονομικά εργαζομένων Ελλήνων. Ένα δρόμο που κάθε μέρα μοιάζει όλο και περισσότερο αδιέξοδος, πνίγοντας κάθε ελπίδα για έναν αξιοπρεπή βίο.
Στο κέντρο αυτής της δίνης ως απλός βιοπαλαιστής βρίσκεται και ο Έλληνας στρατιωτικός, ο οποίος καλείται με θυσία και αυταπάρνηση να εκτελέσει την υπηρεσία του κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Αυτονόητα δεν τίθεται ούτε ως υπόνοια η πιθανότητα πλημμελούς εκτέλεσης του καθήκοντος, εξαρτώντας την από το ύψος των αποδοχών του. Όμως, το γεγονός ότι η πολιτεία υποτιμά το έργο που επιτελεί, αγνοώντας πως εκτός από στρατιώτης είναι άνθρωπος και γονιός, γεμίζει με πίκρα και απογοήτευση την καθημερινότητά του.
Είναι ακατανόητη η εμμονή της πολιτείας να συνεχίζει να παραγνωρίζει το κρίσιμο έργο των Ενόπλων Δυνάμεων, αγνοώντας επιδεικτικά τις ιδιαίτερες συνθήκες και τον κίνδυνο κάτω από τις οποίες αυτό επιτελείται, αρνούμενη να ανταμείψει την αξία του αλλά και τις ατελείωτες ώρες υπερωριακής εργασίας. Η στάση αυτή παρακάμπτει κάθε κριτική αξιολόγηση των επιδράσεων που υφίστανται οι στρατιωτικοί και οι οικογένειες τους, οι οποίες μετακινούμενες διαρκώς και κατά κανόνα σε περιοχές που από το νομοθέτη χαρακτηρίζονται προβληματικές, χάνουν κάθε έρεισμα επιστροφής στις πατρογονικές τους εστίες και κάθε δυνατότητα δημιουργίας ενός τόπου αναφοράς, αφού η κάθε μετάθεση συνοδεύεται αναπόφευκτα και από την ανεργία του/της συζύγου, τις μαθησιακές δυσκολίες και τη δυσπροσαρμογή των παιδιών στο νέο περιβάλλον και τον κοινωνικό αποκλεισμό της στρατιωτικής οικογένειας, η οποία συχνά πέφτει θύμα της κερδοσκοπίας των τοπικών κοινωνιών, που εκμεταλλεύονται την έλλειψη στρατιωτικών οικημάτων και την κατεπείγουσα ανάγκη των στελεχών για εξεύρεση νέας κατοικίας.
Υπό το πρίσμα των ιδιαίτερων συνθηκών κάτω από τις οποίες ζει και εργάζεται ο Έλληνας στρατιωτικός και μέσω των στοιχείων της μελέτης που ακολουθεί, επιδιώκεται να αποτυπωθεί με αριθμούς, το μέγεθος της φτωχοποίησής του, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά τα όρια της εξαθλίωσης.
Οι κ.κ. Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, προς τους οποίους κοινοποιείται η παρούσα μελέτη, παρακαλούνται όπως τη διαβάσουν με προσοχή, να μην την εκλάβουν ως μια επιπλέον μνημονιακή υποχρέωση, και να αναγνώσουν μέσα από τους αριθμούς, οι οποίοι λένε πάντα και μόνο την αλήθεια, την πικρία των χιλιάδων Ελλήνων στρατιωτικών και τη φωνή απελπισίας που προσπαθούν έστω την ύστατη αυτή χρονική στιγμή να αρθρώσουν, τους καλούμε δε να μην ψηφίσουν κατά την ψηφοφορία του νόμου που κατατέθηκε στη ΒτΕ τη 07-2-2013, και από τη Δευτέρα θα συζητηθεί και ενδεχομένως να ψηφιστεί στην Ολομέλεια, με τίτλο: «Έγκριση της επικαιροποίησης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» όπου, μεταξύ των άλλων, προβλέπονταιπεραιτέρω περικοπές ειδικών μισθολογίων (ένστολων) για το έτος 2013 της τάξης των 78 εκατομμυρίων ευρώ και νέο μισθολόγιο για ένστολους για το έτος 2014 της τάξης των 88,2 εκατομμυρίων ευρώ.
Τα συμπεράσματα που εξάγονται από την ανάγνωση των συγκριτικών και αναλυτικών πινάκων της μελέτης, είναι αποκαλυπτικά της έκτασης των περικοπών που έχουν επιβληθεί στις αποδοχές των στρατιωτικών, αλλά και της οικονομικής ανέχειας στην οποία έχει περιέλθει το σύνολο αυτών.

Οι μειώσεις που έχουν υποστεί τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων από το 2010 μέχρι και σήμερα είναι ανάλογα με την οικογενειακή τους κατάσταση οι εξής:
α. Άγαμος από 5.130 € (34,1%) έως 8.643 € (41,1%).
β. Έγγαμος χωρίς παιδιά από 7.887 € (40,2%) έως 9.456 € (41,3%).
γ. Έγγαμος με 1 παιδί από 8.615 € (41,2%) έως 11.654 € (42,8%).
δ. Έγγαμος με 2 παιδιά από 9.160 € (41%) έως 32.133 € (50,9%).
ε. Έγγαμος με 3 παιδιά από 11.458 € (44,4%) έως 21.378 € (49,3%).
στ. Έγγαμος με 4 παιδιά από 13.096 € (45,3%) έως 21.485 € (49,2%).


Για όσους υπηρετούν στην παραμεθόριο οι ανωτέρω μειώσεις διαμορφώνονται ως κάτωθι:
α. Άγαμος από 6.677 € (39,4%) έως 10.201 € (44,5%).
β. Έγγαμος χωρίς παιδιά από 9.443 € (43,8%) έως 11.016 € (44,4%).
γ. Έγγαμος με 1 παιδί από 10.170 € (44,6%) έως 13.620 € (46,1%).
δ. Έγγαμος με 2 παιδιά από 10.716 € (44,2%) έως 33.738 € (51,9%).
ε. Έγγαμος με 3 παιδιά από 13.206 € (47,3%) έως 22.613 € (50,5%).
στ. Έγγαμος με 4 παιδιά από 14.657 € (47,5%) έως 23.027 € (50,6%).


Από την παρατήρηση των ανωτέρω στοιχείων, προκύπτει ότι όσο αυξάνεται ο αριθμός των μελών της οικογενείας, αλλά και τα χρόνια υπηρεσίας τόσο αυξάνονται οι περικοπές των πληρωτέων αποδοχών. Αυτό οφείλεται κυρίως στις διαδοχικές μειώσεις των αφορολόγητων ορίων των παιδιών, μέχρι και της πλήρους κατάργησής των από 1/1/2013, αλλά και στην τροποποίηση της φορολογικής κλίμακας, η οποία εξομάλυνε προς τα πάνω τους συντελεστές φορολόγησης των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων. Έτσι όσοι είχαν περισσότερα από δύο παιδιά, είδαν να θυσιάζονται δύο ολόκληροι μισθοί, στο βωμό της «φορολογικής μεταρρύθμισης και της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης».
Η δε κατάργηση των Παγίων Ημερών Εκτός Έδρας που δίδονταν ως αποζημίωση μέρους των δεδουλευμένων και πέραν των καθοριζομένων από την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία υπερωριών, επέφερε μείωση του συνολικού ετήσιου εισοδήματος των στρατιωτικών κατά μέσο όρο 5%. Μικρότερη ήταν η μείωση που προκλήθηκε από την κατάργηση των δώρων και επιδομάτων αδείας η οποία όμως σε κάθε περίπτωση ισοδυναμεί με έναν σημερινό μηνιαίο μισθό.
Ιδιαίτερης προσοχής θα πρέπει να τύχουν οι επιπτώσεις που έχει στις μισθολογικές προαγωγές των Αξιωματικών, η από 1/1/2012 εφαρμογή της νέας βαθμολογικής εξέλιξης, που επιβάλλει ο ν.3883/2010 και που αναλυτικά φαίνονται στους πίνακες ΕΠ3 και ΕΠ4 του «Α» μέρους της μελέτης.
Παρατηρώντας κανείς τα ποσά και ποσοστά των μειώσεων, αναρωτιέται για το αρχικό ύψος των μισθών στους οποίους αυτές εφαρμόστηκαν, αλλά και για το αν δικαιολογείτο μια τέτοιας έκτασης περικοπή.
Την απάντηση έρχεται να δώσει το «Β» μέρος της μελέτης το οποίο και συγκρίνει τις σημερινές αποδοχές των στρατιωτικών με το όριο (κατώφλι) κινδύνου της φτώχειας, όπως αυτό καθορίζεται για κάθε είδος νοικοκυριού από τα δημοσιευθέντα δελτία τύπου, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Ο Πίνακας Ε3 καταρρίπτει κατά τρόπο απόλυτο τον μύθο του προνομιακού ειδικού μισθολογίου και αποδεικνύει καταφανώς το αδικαιολόγητο των επιβληθεισών περικοπών στις αποδοχές των Ελλήνων στρατιωτικών. Συνοπτικά η μέση ποσοστιαία διαφορά με το κατώφλι κινδύνου φτώχειας είναι για κάθε είδος νοικοκυριού η εξής:
α. Άγαμος 35,7%
β. Έγγαμος χωρίς παιδιά 5,8%
γ. Έγγαμος με 1 παιδί από -6,2% έως 5,4%.
δ. Έγγαμος με 2 παιδιά από -8,9% έως -17,1%.
ε. Έγγαμος με 3 παιδιά από -16,4% έως -23%.
στ. Έγγαμος με 4 παιδιά από -26,4% έως -32%.


Τα ανωτέρω ποσοστά είναι ακόμη μεγαλύτερα στα χαμηλόβαθμα στελέχη και κυμαίνονται στο -28% ξεπερνώντας πολλές φορές και το -40% κάτω από το όριο της φτώχειας.
Από τα παραπάνω στοιχεία είναι ολοφάνερο ότι εκτός από τους άγαμους που διατηρούν μια σχετική απόσταση ασφαλείας από το καθορισθέν όριο φτώχειας και τους έγγαμους χωρίς παιδιά οι οποίοι φλερτάρουν επικίνδυνα με αυτό, όλα τα υπόλοιπα νοικοκυριά, βρίσκονται σε πλήρη διάσταση από αυτό που συμβατικά ονομάζεται αξιοπρεπής διαβίωση, παλεύοντας ουσιαστικά για την επιβίωσή τους.

Ενδεικτικά της περιγραφείσας κατάστασης είναι τα παρακάτω παραδείγματα:
α. Υπλγός ΑΣΣΥ με 23 χρόνια υπηρεσίας και 4 παιδιά εκ των οποίων 1 άνω των 13 ετών, μετά από περικοπές ύψους 12.263€ (42,2%) λαμβάνει ετήσιο εισόδημα 16.809€ και βρίσκεται 6.043€ (26,4%) κάτω από το όριο κινδύνου της φτώχειας.
β. Λγός ΑΣΕΙ με 15 χρόνια υπηρεσίας και 2 παιδιά ηλικίας 13 ετών και κάτω, μετά από περικοπές ύψους 8.732€ (37,2%) λαμβάνει ετήσιο εισόδημα 14.847€ και βρίσκεται 1.701€ (10,3%) κάτω από το όριο κινδύνου της φτώχειας.
γ. Επχίας ΕΜΘ με 13 χρόνια υπηρεσίας και 2 παιδιά 13 ετών και κάτω, μετά από περικοπές ύψους 7.246€ (35,5%) λαμβάνει ετήσιο εισόδημα 13.191€ και βρίσκεται 3.357€ (20,3%) κάτω από το όριο κινδύνου της φτώχειας.

δ. Λχίας ΕΠΟΠ με 10 χρόνια υπηρεσίας και 2 παιδιά ηλικίας 13 ετών και κάτω, μετά από περικοπές ύψους 6.962€ (36,2%) λαμβάνει ετήσιο εισόδημα 12.295€ και βρίσκεται 4.253€ (25,7%) κάτω από το όριο κινδύνου της φτώχειας.


ε. Τχης ΑΣΕΙ με 23 χρόνια υπηρεσίας (με νέα βαθμολογική εξέλιξη) και 3 παιδιά εκ των οποίων τα 2 άνω των 13 ετών, μετά από περικοπές ύψους 14.443€ (45,3%) λαμβάνει ετήσιο εισόδημα 17.473€ και βρίσκεται 4.590€ (20,8%) κάτω από το όριο κινδύνου της φτώχειας.


στ. Ανθστής ΕΜΘ με 25 χρόνια υπηρεσίας και 2 παιδιά άνω των 13 ετών, μετά από περικοπές ύψους 9.233€ (36,8%) λαμβάνει ετήσιο εισόδημα 15.860€ και βρίσκεται 3.839€ (19,5%) κάτω από το όριο κινδύνου της φτώχειας.


ζ. Λχίας ΕΠΟΠ με 5 χρόνια υπηρεσίας και 1 παιδί ηλικίας 13 ετών και κάτω, μετά από περικοπές ύψους 6.480€ (35,5%) λαμβάνει ετήσιο εισόδημα 11.796€ και βρίσκεται 2.342€ (16,6%) κάτω από το όριο κινδύνου της φτώχειας.


η. Επχίας ΣΜΥ με 3 χρόνια υπηρεσίας έγγαμος χωρίς παιδιά, μετά από περικοπές ύψους 6.480€ (35,5%) λαμβάνει ετήσιο εισόδημα 11.796€ και βρίσκεται 2.342€ (16,6%) κάτω από το όριο κινδύνου της φτώχειας.


Μια άλλη διάσταση της οικονομικής αφαίμαξης η οποία μεταφράζεται άμεσα σε απαξίωση του αμειβόμενου έργου δίνουν και τα παρακάτω παραδείγματα:

α. Υποστράτηγος με 33 χρόνια υπηρεσίας, έγγαμος με 2 παιδιά, μετά από περικοπές ύψους 21.339€ (47,4%) λαμβάνει ετησίως εισόδημα 23.666€, όσα ελάμβανε δηλαδή το 2009 ένας Υπολοχαγός με 8 χρόνια υπηρεσίας.

β. Παρόμοια το ετήσιο εισόδημα του Αρχηγού Στρατού, με 36 χρόνια υπηρεσίας, έγγαμου χωρίς παιδιά, περιορίστηκε στα 23.301€ όσα περίπου ελάμβανε ετησίως το 2009 ένας έγγαμος Ανθυπασπιστής ΑΣΣΥ με 15 χρόνια υπηρεσίας.

γ. Την ίδια μισθολογική υποτίμηση επιφύλαξε η πολιτεία ακόμη και για τον ίδιο τον Αρχηγό τον Ενόπλων Δυνάμεων, ο οποίος είδε τις αποδοχές του να βυθίζονται στα επίπεδα των ετήσιων αποδοχών, που ελάμβανε το 2009 ένας Λοχαγός από ΑΣΣΥ, με 28 χρόνια υπηρεσίας, ήτοι 30.696€.

Δυστυχώς η τριετής περίοδος βίαιης οικονομικής προσαρμογής, η οποία δε συνοδεύτηκε από ανάλογη μείωση του κόστους ζωής, οδήγησε την Ελληνική οικογένεια και τον Έλληνα Στρατιωτικό σε οικονομικό και κοινωνικό αδιέξοδο. Ψάχνοντας απεγνωσμένα το φως στο τούνελ, αποδεικνύεται εν τέλει ότι αυτό είναι ο προβολέας της αμαξοστοιχίας, που έρχεται κατευθείαν επάνω μας, με τη μορφή επιπλέον περικοπών ύψους 88.000.000 €, φορώντας τον μανδύα του «νέου εξορθολογισμένου μισθολογίου».

Επειδή είμαστε σίγουροι ότι οι ιθύνοντες αποβλέπουν στο καλό μας, ανταποδίδουμε προτείνοντάς τους να μας εντάξουν άμεσα και με τους ίδιους όρους, στο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, που δεν έχει μισθολογικές προαγωγές και είναι και πολύ φθηνότερο από το δικό μας. Ιδού λοιπόν η Ρόδος ιδού και το Μισθολόγιο...

  


Διαβάστε και διαδώστε στους συναδέλφους, αλλά και σε όλους το άρθρο και όλη τη μελέτη για να σταματήσει πλέον ο κοινωνικός αυτοματισμός της αποστασιοποίησης των στρατιωτικών από τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες. Είναι και αυτοί άνθρωποι με οικογένειες, με ανάγκες και με μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τους άλλους εργαζόμενους. Δεν τους υποστηρίζει κανείς και δεν έχουν δικαίωμα λόγου και αντίδρασης ότι και αν αποφασίζουν κάποιοι να τους κάνουν......!



Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ