Ο χώρος της Ελεύθερης «πνευματικής φλυαρίας».Ενημέρωση,Καταγγέλιες,Απόψεις,Σκέψεις,Ιδέες από όλους για όλους και για όλα!

.......να γράφω δικά μου, να γράφω δικά σας, να γράφω και ξένα. Οπιανού και νάναι πάλι εγώ θα γράφω, ακόμα και αν δε μου αρέσουν αυτά που έχετε γραμμένα, απλά γιατί αρέσουν σε σας που τα γράψατε και σε σας που τα βλέπετε, κι αν σας πικράνω μη λησμονάτε τα λόγια του George Orwell ….. εάν σημαίνει κάτι τέλος πάντων η Ελευθερία, σημαίνει το δικαίωμα του να λες στους ανθρώπους αυτά που δεν θέλουν να ακούσουν.
Τρίτη 30 Ιουλίου 2013
Μανώλης Χιώτης το μπουζούκι που σκέπασε την κιθάρα του Τζίμι Χέντριξ

Χιώτη, λάτρευε να ακούει και ο μύθος της ροκ Τζίμι Χέντριξ... που παραδεχόταν πως ο Ελληνας μουσικός είναι καλύτερος από αυτόν. Ο Χιώτης την δεκαετία του ’40 έπαιζε κιθάρα. Κατα τον Μεσοπόλεμο, έφυγε για Αμερική όπου και έπαιζε ως κιθαρίστας, ενώ ήρθε σε επαφή με την αφρο-κουβανέζικη-λατιν μουσικη, το μπλουζ και τη τζαζ.
Γυρνώντας, επινόησε το 4-χορδο μπουζούκι, ώστε να πιάνει ακόρντα κιθάρας και όχι τριχόρδου… Η τεχνική του ήταν κιθαριστική, εξού και τα απίστευτα σόλο που είχε βγάλει. Το πόσο τον επηρέασε η λάτιν μουσική είναι εμφανές σε κλίμακες και ρυθμούς: όλα του σχεδόν τα τραγούδια είναι ρούμπες, σάμπες… αλλά και το γεγονός ότι ήταν ο πρώτος που έφτιαξε ορχήστρες «λαϊκες» με λάτιν όργανα (πνευστά, κρουστά κτλ. κτλ).
Περίφημο παράδειγμα το «Περασμένες μου Αγάπες», ρούμπα από τις λίγες, με ίσως το καλύτερο σόλο που έχει παιχτεί ποτέ σε έγχορδο! Και μιλάμε για τρελές ταχύτητες. Ο Χιώτης ήταν όλα τα λεφτά! Επαιξε μπουζούκι ακόμη και στον Λευκό Οίκο στα γενέθλια του Λίντον Τζόνσον. Είναι η εποχή που τον άκουσε ο Jimi Hendrix κι εντυπωσιαστηκε…
Το τραγούδι του Μανώλη Χιώτη «Την έδιωξα κι όμως την αγαπώ» βρέθηκε στο αρχείο του Jimi Hendrix την εποχή που ο Χιώτης έκανε περιοδεία στην Αμερική…!
Γυρνώντας, επινόησε το 4-χορδο μπουζούκι, ώστε να πιάνει ακόρντα κιθάρας και όχι τριχόρδου… Η τεχνική του ήταν κιθαριστική, εξού και τα απίστευτα σόλο που είχε βγάλει. Το πόσο τον επηρέασε η λάτιν μουσική είναι εμφανές σε κλίμακες και ρυθμούς: όλα του σχεδόν τα τραγούδια είναι ρούμπες, σάμπες… αλλά και το γεγονός ότι ήταν ο πρώτος που έφτιαξε ορχήστρες «λαϊκες» με λάτιν όργανα (πνευστά, κρουστά κτλ. κτλ).
Περίφημο παράδειγμα το «Περασμένες μου Αγάπες», ρούμπα από τις λίγες, με ίσως το καλύτερο σόλο που έχει παιχτεί ποτέ σε έγχορδο! Και μιλάμε για τρελές ταχύτητες. Ο Χιώτης ήταν όλα τα λεφτά! Επαιξε μπουζούκι ακόμη και στον Λευκό Οίκο στα γενέθλια του Λίντον Τζόνσον. Είναι η εποχή που τον άκουσε ο Jimi Hendrix κι εντυπωσιαστηκε…
Το τραγούδι του Μανώλη Χιώτη «Την έδιωξα κι όμως την αγαπώ» βρέθηκε στο αρχείο του Jimi Hendrix την εποχή που ο Χιώτης έκανε περιοδεία στην Αμερική…!
Ο Χέντριξ με το Χιώτη είχαν βρεθεί στο Σικάγο όταν έπαιζαν σε διπλανά μαγαζιά το 1965 κι έτσι γνωρίστηκαν. Ο Χέντριξ επεδίωξε να τον ακούσει, λέγοντας μετά το θρυλικό «Ο Χιώτης είναι ο καλύτερος κιθαρίστας στον κόσμο», ομολόγησε ο Τζιμι Χεντριξ, μετά από ένα ρεσιτάλ στο Σικάγο.. ενώ τον θεωρούσε τον μεγαλύτερο δεξιοτέχνη στο είδος του!
Ειδικό αφιέρωμα είχε κάνει σε αυτή τη σχέση ο Χρήστος Βασιλόπουλος στη γνωστή εκπομπή της πρώην δημόσιας τηλεόρασης «Μηχανή του Χρόνου».
Είναι να ανατριχιάζεις, πώς σήμερα, που υποτίθεται ότι τα «ξέρουμε όλα», χωρίς να καταλαβαίνουμε ή μάλλον δεν ξέρουμε τίποτα, «σνομπάρουμε» τη γνησιότητά μας και τη μοναδικότητά μας!

Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ