Ότι είμαι αγράμματος και δεν μπορώ να βαστήσω ταχτική σειρά 'σ ταγραφόμενα, και...τότε φωτίζεται και ο αναγνώστης.Μπαίνοντας εις αυτό το έργον καιακολουθώντας ναγράφω...........(Μακρυγιάννης)

.......να γράφω δικά μου, να γράφω δικά σας, να γράφω και ξένα. Οπιανού και νάναι πάλι εγώ θα γράφω, ακόμα και αν δε μου αρέσουν αυτά που έχετε γραμμένα, απλά γιατί αρέσουν σε σας που τα γράψατε και σε σας που τα βλέπετε, κι αν σας πικράνω μη λησμονάτε τα λόγια του George Orwell ….. εάν σημαίνει κάτι τέλος πάντων η Ελευθερία, σημαίνει το δικαίωμα του να λες στους ανθρώπους αυτά που δεν θέλουν να ακούσουν.

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Δολοφονικό κτύπημα κατά της ελληνικής γλώσσας μας




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Από τον συνωστισμό της Ρεπούση στην ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ και ΣΥΜΦΩΝΩΝ -- Δολοφονικό κτύπημα κατά της ελληνικής γλώσσας μας 


Άλλο ένα δολοφονικό κτύπημα κατά της ελληνικής γλώσσας μας, του θησαυρού του ελληνικού πολιτισμού μας, επιχειρείται μέσω της… μεταρρύθμισης με το νέο βιβλίο της Γραμματικής της Ε' και ΣΤ' τάξης Δημοτικού, που ΗΔΗ έχει σταλεί στα σχολεία και μ' αυτό θα διδαχθούν την ελληνική γλώσσα οι μαθητές τη νέα σχολική χρονιά.

Mε την έγκριση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Παιδείας (Διαμαντοπούλου) οι νεωτεριστές συγγραφείς κατεδαφίζουν το ιστορικό ελληνικό αλφάβητο, με το οποίο έμαθαν τη γλώσσα μας γενιές και γενιές. Χωρίς να έχουν κανένα πρόβλημα στην ομιλία τους, αλλά και στα γραψίματά τους.Καταργούν φωνήεντα και σύμφωνα, φτιάχνουν καινούργια και κάνουν άνω - κάτω το αλφάβητο. Απίστευτο, θα πείτε. Δυστυχώς όμως απέραντα αληθινό.

Μετά την απόπειρα επιβολής στην Εκπαίδευση και στην Δημόσια Διοίκηση του λατινικού αλφαβήτου (περί τα τέλη της δεκαετίας του '90) που δεν ευοδώθηκε μετά τη βαρυσήμαντη διακήρυξη 40 ακαδημαϊκών, το 2011, μοιράσθηκε στα σχολεία μια νέα Γραμματική για την Ε' και ΣΤ' τάξη του Δημοτικού (που αντικαθιστούσε την παλιά Γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη) με την οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, καταργούνται τα φωνήεντα η, υ, ω, καθώς και τα σύμφωνα ξ, ψ, προστιθεμένων (πέραν άλλων λαθών) τριών νέων συμφώνων γκ, μπ, ντί.


Το βιβλίο αυτό είχε εγκριθεί πριν από το 2008 από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, όταν πρόεδρός του ήταν ο καθηγητής του ΑΠΘ Δημήτριος Βλάχος και όταν ακόμη το υπουργείο ονομαζόταν Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως φαίνεται στο εξώφυλλο του βιβλίου που δημοσιεύουμε.

Όμως λόγω σοβαρών αντιδράσεων δεν εκδόθηκε από τις τότε κυβερνήσεις.Ουσιαστικά είχε μπει στο αρχείο, όμως ανασύρθηκε από τη ναφθαλίνη επί των ημερών της τότε αρμόδιας υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου, που δεν έχει κρύψει ποτέ την… περίεργη (όχι και τόσο) εκσυγχρονιστική διάθεσή της. Πρόκειται για ένα ακόμα εθνικό ολίσθημα (ο χαρακτηρισμός έγκλημα κάθε άλλο άστοχος θα ήταν), που έρχεται να προστεθεί στην αντεθνική κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων Ελληνικών στα σχολεία το 1980 από τον τότε υπουργό Παιδείας Γ. Ράλλη, αλλά και στην επιβολή το 1981 του μονοτονικού από τον τότε υπουργό Παιδείας Λευτέρη Βερυβάκη, βάζοντας τέρμα στο πολυτονικό σύστημα γραφής και στο ιστορικό της ορθογραφίας, με αποτέλεσμα από τότε τα παιδιά να μην ξέρουν να γράφουν σωστά ένα κείμενο, με τους χαρακτήρες και τον πλούτο της γλώσσας μας, που μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας.

Στο ερώτημα, ποιος ο λόγος της κατάργησης των φωνηέντων και συμφώνων, που αλλοιώνουν το ελληνικό αλφάβητο, πειστική απάντηση δεν υπάρχει… Αντίθετα απόλυτα εύλογες είναι οι σκέψεις πως αυτή η επιχείρηση είναι ενταγμένη στη στρατηγική να αποδυναμωθεί άλλο ένα ισχυρό βάθρο της ιστορίας του ελληνικού πολιτισμού.


Και εδώ μπαίνουν οι ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας.Είναι δυνατόν να συναινεί σε τέτοιες… μεταρρυθμίσεις, που αλλάζουν όλα όσα συνθέτουν το χθες μας, την Ιστορία μας; Και με τα οποία ανδρώθηκαν, μεγαλούργησαν, πέτυχαν, γενιές και γενιές και δεν στάθηκε εμπόδιο το η, το υ, το ω, το ξ και το ψ και δεν έχασαν ευκαιρίες για ανάδειξη επειδή τούς έλειπε το γκ, μπ και το ντ…

Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό. Και μάλιστα κορυφαίο. Δικαιούνται να έχουν τις απόψεις τους οι επιστήμονες, να γίνεται ένας γόνιμος διάλογος, να κατατίθενται προτάσεις, παντού και πάντοτε υπήρξαν και θα συνεχίζουν να υπάρχουν στρατόπεδα καθηγητών που είχαν μέχρι και βίαιες αντιπαραθέσεις… Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι γίνονται αποδεκτές από την πολιτική ηγεσία, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν αποδυναμώνουν Ιστορία, γκρεμίζουν πολιτισμό.

Και βρίσκουν απέναντι την κοινωνία, τον λαό. Γι' αυτό και οι ευθύνες των χθεσινών και σημερινών κυβερνώντων είναι τεράστιες…

Μπροστά στη θύελλα που θα φέρει η επιχείρηση αλλοίωσης του αλφαβήτου, ο ξεσηκωμός και οι αντιδράσεις που προκάλεσε το βιβλίο της Ρεπούση με τα περί… συνωστισμού στη Σμύρνη θα είναι πταίσμα.

Φρόνιμο θα είναι να το μετρήσει το Μέγαρο Μαξίμου. Και κυρίως ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, που κρατάει πάντα ψηλά τη σημαία του πολιτισμού μας, της Ιστορίας μας, της γλώσσας του Ελύτη…

Άλλωστε τι κακό, τι έλλειμμα γνώσης και λόγου, προκάλεσε στα εκατομμύρια ελληνόπουλα που διδάχτηκαν την αλφάβητο με τα 24 γράμματα, τα 7 φωνήεντα και τα 17 σύμφωνα;

Αυτή είναι και η ηχηρή απάντηση σ' όλους εκείνους τους κυρίους που έδωσαν την έγκρισή τους για την κυκλοφορία αυτής της νεωτεριστικής Γραμματικής.
Πρέπει να θυσιάσουμε και τη γλώσσα μας για να μοιάσουμε στους Δυτικούς;

Μια ηχηρότατη γεύση του κλίματος που έχει δημιουργηθεί στον χώρο των δασκάλων είναι η αντίδραση του Συλλόγου Δασκάλων Ανατολικής Αττικής «Αλέξανδρος Δελμούζος», που σε κείμενο που ανάρτησαν στο διαδίκτυο με επιχειρήματα αποδομούν την έκδοση της νέας Γραμματικής. Επισημαίνουν συγκεκριμένα τα εξής:
«Με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε πως διανεμήθηκε προς διδασκαλία στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας ένα καινούργιο βιβλίο γραμματικής, για την Ε' και ΣΤ' τάξη, αντικαθιστώντας τη μέχρι τώρα ισχύουσα γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη, η οποία εδιδάσκετο πλέον των 30 χρόνων.

Με τη Γραμματική του Μαν. Τριανταφυλλίδη γαλουχήθηκαν γενιές Ελλήνων, που μάθανε να ομιλούν την Ελληνική Γλώσσα. Αλλά και αλλοδαποί που γεννήθηκαν, έζησαν και σπούδασαν σε ελληνικά σχολεία και πέτυχαν στα ελληνικά πανεπιστήμια είχαν γαλουχηθεί με την ίδια γραμματική χωρίς να δυσκολευτούν! Εφ' όσον οι συνθήκες δεν έχουν αλλάξει, ποιον λόγο εξυπηρετεί η αλλαγή της κλασσικής γραμματικής σε ''φωνητική'' γραμματική;



Η γλώσσα μας, η αρχαιότερη όλων των λαών, τις τελευταίες δεκαετίες έχει υποστεί αλλεπάλληλους βιασμούς από τους εκάστοτε υπευθύνους, οι οποίοι εντελώς ανεύθυνα λειτουργώντας ωσάν γλωσσοπλάστες, αποφάσιζαν για την ''εκλαΐκευσή'' της και ταυτόχρονα την καταστροφή της!

Με τις αλλεπάλληλες αλλαγές ανά 15 - 20 χρόνια (βλέπε: αυγό ή αβγό; Ξύδι ή ξίδι; Κτίριο ή κτήριο; Μονοτονικό σύστημα) οι γενιές των Ελλήνων μαθαίνουν η κάθε μία και από μια ελαφρώς διαφοροποιημένη ελληνική γραμματική, μη μπορώντας καν να παρακολουθήσουν ούτε οι γονείς τα παιδιά τους!

Το βιβλίο αυτό εκδόθηκε χωρίς τον ενδελεχή έλεγχο, και ως εκ τούτου εκ παραδρομής δημοσιοποιήθηκε κάποια πρόταση κάποιου ανθέλληνα φιλόλογου και όχι εσκεμμένα, πάρθηκε η απόφαση ενός ακόμα βιασμού της ελληνικής γλώσσας, μιας γλώσσας που τόσο διψασμένα άνθρωποι από όλο τον κόσμο προσπαθούν να κάνουν κτήμα τους.

Όλοι οι Έλληνες ρωτούν:

1) Δεν μας φτάνει η οικονομική κατακρήμνιση της πατρίδος μας, πρέπει να υποστούμε και την εθνική μας εξολόθρευση;

2) Πρέπει να θυσιάσουμε τη γλώσσα μας για να μοιάσουμε στους Δυτικούς, για να γίνουμε αρεστοί από αυτούς; Οι οποίοι, επανήλθαν και ζητούν πλέον την ίδια μας την πατρίδα;

3) Το βιβλίο είχε εγκριθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο από το 2007, αλλά λόγω αντιρρήσεων δεν εκδίδετο. Οι αποσπασμένοι δάσκαλοι στο Ινστιτούτο όταν ερωτήθηκαν σχετικώς έκριναν το βιβλίο απαράδεκτο!»


Ο στόχος του εγχειριδίου τους, γράφουν οι συγγραφείς Ειρήνη Φιλιππάκη, Γεώργιος Κοτζόγλου, Μιχ. Γεωργιαφέντης και Μαργαρίτα Λουκά στον πρόλογό τους είναι «να οδηγήσουν με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη τους μικρούς μαθητές στη συνειδητοποίηση του συστηματικού χαρακτήρα της γλώσσας».

Δηλαδή δεκάδες χρόνια δεν ήταν ευχάριστος; Αγγαρεία έκαναν οι μαθητές;Και παρακάτω σημειώνουν ότι «σκοπός μας είναι να προσφέρουμε στους μαθητές και τους δασκάλους ένα ευνόητο, ευχάριστο και μεθοδικό διδακτικό εργαλείο».Δηλαδή όλα αυτά δεν τα πρόσφερε η Γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη, που πάνω από 30 χρόνια διδασκόταν;

Και το πιο αποκαλυπτικό, που δείχνει τις προθέσεις, είναι η παραδοχή τους ότι:«Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βιβλίου Γραμματική Ε' και Στ' Δημοτικού υπαγόρευσαν κάποιες απαραίτητες απλοποιήσεις αλλά και ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις στο περιεχόμενο του εγχειριδίου τόσο από τις σύγχρονες γλωσσολογικές μελέτες για την ελληνική γλώσσα (που απευθύνονται σε ειδικούς) όσο και από τις παραδοσιακές γραμματικές».

Ομολογούν οι άνθρωποι ότι η παράδοση τους ενοχλούσε… Κι αυτήν κτυπάνε και η οποία μέσα της περικλείει τη φιλοσοφία του λαού μας, την Ιστορία μας, τον πολιτισμό μας…

Να τους χαίρεστε όλοι εσείς, που δώσατε την έγκρισή σας να μπει στα σχολεία αυτό το βιβλίο, που κτυπάει τις ρίζες μας…

Αυτή και μόνο η ομολογία είναι αρκετή, όπως αντιλαμβάνεστε κ. υπουργέ της Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλε, για να δώσετε σήμερα κιόλας εντολή να αποσυρθεί αυτή η Γραμματική που ξεμαθαίνει από τα παιδιά μας τη γλώσσα τους…


ΠΑΡΟΝ



Share
Blog Widget by LinkWithin

2 σχόλια:

  1. Καλά, προσπερνάω το πόσο ψηλά κρατάει την ελληνική σημαία ο σαμαράς και απλώς ρωτάω:

    Τα παιδιά περιμένουν να φτάσουν στην Ε' και Στ' τάξη για να μάθουν του φθόγγους, τα φωνήεντα και τα σύμφωνα της ελληνικής γλώσσας; Δηλαδή μέχρι να φτάσουν 11 ετών δεν έχουν μάθει το "ψ" και το "ξ";

    Μήπως όλο αυτό είναι μια "ιντερνετική" υπερβολή που ξεκίνησε το περασμένο (ή προπερασμένο δεν θυμάμαι) Φθινόπωρο για άγνωστους (;) μέχρι στιγμής λόγους;

    Εχετε διαβάσει το βιβλίο να δείτε σε τι αναφέρεται η συγκεκριμένη σελίδα; Μήπως αναφέρεται στο πως ΜΙΛΑΩ ελληνικά; Στους ΗΧΗΤΙΚΟΥΣ φθόγγους; Στα ΗΧΗΤΙΚΑ σύμφωνα και φωνήεντα;

    Χωρίς να διαφωνώ στο ότι τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει αμέτρητες προσπάθειες αλλοίωσης της γλώσσας, καλό θα είναι προτού ξεφύγετε με τις ανόητες εθνικιστικές υπερβολές σας, να ενημερώνεστε και για την "άλλη" πλευρά και να φροντίζετε να έχετε ανοιχτό το... πλάνο σας.

    Στην προκειμένη περίπτωση, αρκούσε να ξεφυλλίσετε το βιβλίο και απλώς να αναρωτηθείτε σε ποια ηλικία μαθαίνουν τα παιδιά την αλφαβήτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς οι οπτική σε υπερβολικά ανοιχτό πλάνο που εφαρμόζεται από πολλούς Νεοέλληνες όλα αυτά τα χρόνια στο όνομα της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και όχι στην έννοια της μας οδηγεί πλέον στο να μην μπορούμε να δούμε συγκεκριμένες εικόνες.
      Μία συνέπεια αυτού είναι και η «αλλίωση» των λέξεων με την δημιουργία διαστρεβλωμένων εννοιών σύμφωνα με συμφέροντα. Παράδειγμα «ανόητες εθνικιστικές υπερβολές σας» τονίζω την λέξη εθνικιστικές, από εθνικισμός, η οποία πλέον χρησιμοποιήται σαν ύβρης και επειδή το πλάνο είναι ήδη πολύ ανοιχτό συμπαρασύρει και την έννοια «Πατριώτης».
      Αλλά τι μπορείς να πεις σε μια εποχή υπερβολικής ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που κακός πλέον, χάθεικε το ΕΜΕΙΣ και παρέμεινε το ΕΓΩ.

      Διαγραφή

ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ