Ο χώρος της Ελεύθερης «πνευματικής φλυαρίας».Ενημέρωση,Καταγγέλιες,Απόψεις,Σκέψεις,Ιδέες από όλους για όλους και για όλα!
Ότι είμαι αγράμματος και δεν μπορώ να βαστήσω ταχτική σειρά 'σ ταγραφόμενα, και...τότε φωτίζεται και ο αναγνώστης.Μπαίνοντας εις αυτό το έργον καιακολουθώντας ναγράφω...........(Μακρυγιάννης).......να γράφω δικά μου, να γράφω δικά σας, να γράφω και ξένα. Οπιανού και νάναι πάλι εγώ θα γράφω, ακόμα και αν δε μου αρέσουν αυτά που έχετε γραμμένα, απλά γιατί αρέσουν σε σας που τα γράψατε και σε σας που τα βλέπετε, κι αν σας πικράνω μη λησμονάτε τα λόγια του George Orwell ….. εάν σημαίνει κάτι τέλος πάντων η Ελευθερία, σημαίνει το δικαίωμα του να λες στους ανθρώπους αυτά που δεν θέλουν να ακούσουν.
Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012
Το κόκκινο κρέας κόβει χρόνια ζωής
Στις
10:00 π.μ.
Αναρτήθηκε από
scorpio71
Προκειμένου να καταλήξουν στα συμπεράσματά τους οι επιστήμονες ανέλυσαν στοιχεία σχετικά με 37.698 άνδρες και 83.644 γυναίκες. Τα στοιχεία ελήφθησαν από δύο μεγάλες αμερικανικές μελέτες σχετικά με την υγεία και τον τρόπο ζωής στο πλαίσιο των οποίων οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν για διάστημα μεγαλύτερο των 20 ετών.
Σύνδεση μεταξύ κρέατος και πρώιμου θανάτου
Οι ερευνητές είδαν ότι κατά τη διάρκεια του μεγάλου διαστήματος που κάλυπταν οι μελέτες κατεγράφησαν 23.926 θάνατοι, συμπεριλαμβανομένων 5.910 θανάτων εξαιτίας καρδιοπάθειας και 9.364 θανάτων εξαιτίας καρκίνου. Προέκυψε ισχυρή σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος και του πρώιμου θανάτου.
Συγκεκριμένα, η ημερήσια προσθήκη έστω και μιας επιπλέον μερίδας μη επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος (αντιστοιχούσε σε μερίδα μοσχαριού, αρνιού ή χοιρινού με μέγεθος όσο αυτό μιας τράπουλας όταν τα χαρτιά είναι μαζεμένα σε δεσμίδα) στη διατροφή φάνηκε να αυξάνει τον συνολικό κίνδυνο θανάτου κατά 13%, τον κίνδυνο θανατηφόρας καρδιαγγειακής νόσου κατά 18% και του θανάτου εξαιτίας καρκίνου κατά 10%. Τα ποσοστά ήταν ακόμη μεγαλύτερα σε ό,τι αφορούσε το επεξεργασμένο κρέας: ο συνολικός κίνδυνος θανάτου αυξανόταν κατά 20%, ο κίνδυνος θανάτου εξαιτίας καρδιοπαθειών κατά 21% και ο κίνδυνος θανάτου εξαιτίας καρκίνου κατά 16%.
Στη μελέτη η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Archives of Internal Medicine» σημειώνεται ότι «η μεγαλύτερη κατανάλωση κόκκινου κρέατος φάνηκε να συνδέεται με σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από όλα τα αίτια, από καρδιαγγειακά νοσήματα αλλά και από καρκίνο. Η σύνδεση παρατηρήθηκε τόσο σε ό,τι αφορούσε το μη επεξεργασμένο όσο και το επεξεργασμένο κόκκινο κρέας αλλά ήταν πιο ισχυρή στην περίπτωση του επεξεργασμένου κρέατος».
Ξηροί καρποί της… μακροζωίας
Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία, η αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος με ψάρι, πουλερικά και φυτικές τροφές, φάνηκε να συμβάλλει στη μακροζωία. Ηταν χαρακτηριστικό ότι οι ξηροί καρποί μείωναν τον κίνδυνο θανάτου κατά 20%.
Οφέλη στη μακροζωία προσέφερε και η αποχή από το κόκκινο κρέας ενώ έστω και η μείωση της κατανάλωσής του κατά 50% φάνηκε να προλαμβάνει το 9,3% των θανάτων των ανδρών που συμμετείχαν στη μελέτη και το 7,6% των θανάτων των γυναικών. Όπως έδειξαν τα δεδομένα, ο περιορισμός του κόκκινου κρέατος που καταναλώνει ένα άτομο σε 42 γραμμάρια την ημέρα (ποσότητα που αντιστοιχεί σε μια μεγάλη μπριζόλα την εβδομάδα) θα μπορούσε να προλάβει έναν στους 10 πρόωρους θανάτους ανδρών και έναν στους 13 πρόωρους θανάτους γυναικών.
Τα ευρήματα αυτά φάνηκε να ισχύουν ακόμη και όταν ελήφθησαν υπόψη άλλοι παράγοντες που επιδρούν στο προσδόκιμο ζωής όπως η ηλικία, το σωματικό βάρος, η φυσική δραστηριότητα και το οικογενειακό ιστορικό νόσων.
Οι ειδικοί του Παγκόσμιου Ταμείου για την Ερευνα στον Καρκίνο (World Cancer Research Fund) συνιστούν την αποχή από το επεξεργασμένο κρέας και την κατανάλωση μόλις 500 γραμμαρίων κόκκινου κρέατος την εβδομάδα.
Οι αντιδράσεις
Αντιδρώντας στα νέα αποτελέσματα η δρ Κάρι Ράξτον από το Συμβουλευτικό Πάνελ για το Κρέας, ένα σώμα ειδικών που χρηματοδοτείται από τη βιομηχανία κρέατος τόνισε ότι «αυτά προέκυψαν από μια μελέτη παρατήρησης και έτσι δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί αιτιώδης σχέση μεταξύ κόκκινου κρέατος και θανάτου». Η δρ Ράξτον σημείωσε ότι το κρέας και τα προϊόντα κρέατος αποτελούν πηγές πολύτιμων θρεπτικών στοιχείων όπως ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, το σελήνιο, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β καθώς και η βιταμίνη D.
Από την πλευρά της η Βικτόρια Τέιλορ, διαιτολόγος από το Βρετανικό Ιδρυμα Καρδιάς ανέφερε ότι το κόκκινο κρέας πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής. «Εάν ένα άτομο καταναλώνει επεξεργασμένα κρέατα όπως μπέικον, ζαμπόν ή λουκάνικα αρκετές φορές την εβδομάδα θα ήταν καλό να αντικαταστήσει αυτού του είδους τις τροφές με άλλες πηγές πρωτεΐνης όπως το ψάρι, τα πουλερικά, τα φασόλια ή οι φακές».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ