Αλλαγές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Moto GP το 2013 προανήγγειλε ο Καρμέλο Εζπελέτα σε συνέντευξη Τύπου στη Μαντόνα ντι Καμπίλιο, όπου πραγματοποιείται η χειμερινή εκδήλωση Wroom των Ferrari και Ducati.
Οι μοτοσικλέτες κατηγορίας CRT είναι το νέο... αίμα στο φετινό Moto GP και σε αυτό του 2013 αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές, όπως προανήγγειλε ο Καρμέλο Εζπελέται σε συνέντευξη Τύπου. Ο ισχυρός άνδρας της Dorna Sports βρέθηκε στη Μαντόνα ντι Καμπίλιο, όπου πραγματοποιείται και φέτος η χειμερινή εκδήλωση Wroom των Ferrari και Ducati. Αρχικά, αναφέρθηκε στις διαφορές που θα έχουν οι μοτοσικλέτες CRT από τις εργοστασιακές.
«Πρέπει να κάνουμε αμέσως δύο πράγματα: Το πρώτο είναι να διατηρήσουμε το γκριντ όσο το δυνατόν πιο συμπαγές. Αυτό δε σημαίνει ότι δε θα υπάρχουν διαφορές, αλλά να είστε σίγουροι ότι οι μοτοσικλέτες CRT είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στις εργοστασιακές. Δεύτερον, ότι οι εργοστασιακές δε θα προχωρήσουν τεχνολογικά σε επίπεδα απόδοσης που θα μπορούσαν να είναι επικίνδυνα, με κόστος που δεν μπορεί να γίνει δεκτό.
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο πώς να μειώσουμε το κόστος, είναι ότι αν κάποιος επενδύει ένα σημαντικό ποσό, κερδίζει το πρωτάθλημα και στη συνέχεια αποχωρεί, σε αφήνει χωρίς τίποτα», ήταν τα πρώτα λόγια του για να μιλήσει για τις επαφές του με τους κατασκευαστές. «Έχουμε τρεις κατασκευαστές - τις Ducati, Yamaha και Honda. Μιλάω μαζί τους και έχω ιδέες για να κάνω το πρωτάθλημα πιο ανταγωνιστικό.
Τα βασικά του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι ο συνδυασμός της ψυχαγωγίας και της τεχνολογίας. Σε περιόδους κρίσης, αν περικόψουμε κάτι, θα πρέπει να είναι στον τομέα της τεχνολογίας, όχι της ψυχαγωγίας, η οποία τόσο στην τηλεόραση όσο και στις πίστες πληρώνει. Και πάλι, μιλάω με τους κατασκευαστές και νομίζω ότι θα καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα το Μάιο ως προς τον τρόπο που το πρωτάθλημα θα φανεί από το 2013.
Οι κατασκευαστές έχουν επίγνωση της κατάστασης, κυρίως επειδή η κρίση τους επηρεάζει πάρα πολύ. Το πρόβλημα είναι ότι, γι 'αυτούς, η προτεραιότητα ήταν πάντα η τεχνολογική ανάπτυξη. Και αυτή η ανάπτυξη έχει καταστήσει το κόστος των μοτοσικλετών πολύ υψηλό, που μέχρι σήμερα έχουν προσφερθεί για μίσθωση. Από την άλλη πλευρά, αυτή η τεχνολογία που έχει κάνει τις μοτοσικλέτες να τρέχουν αστραπιαία έχει δημιουργήσει επίσης ένα θέμα με τον ανταγωνισμό επειδή είναι τόσο ανώτερες».
Στη συνέχεια, τόνισε πως το 2013 θα είναι διαφορετική χρονιά από το 2012 για το πρωτάθλημα. «Πιστεύω ότι θα είμαστε σε θέση να επιλύσουμε αυτά τα θέματα με συναίνεση. Αν όχι, έχουμε ιδέες, όπως η εισαγωγή ενός ECU ή ενός ορίου στροφών, που θα μπορούσε να ξεκινήσει ήδη από το 2013, μια χρονιά που το πρωτάθλημα θα είναι τελείως διαφορετική σε σύγκριση με το 2012». Τέλος, έκανε αναφορά και στη δημιουργία ενιαίας μονάδας.
«Η δημιουργία της ενιαίας μονάδας, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, θα ήταν η μεγαλύτερη περιοριστή για τη συνέχιση της τεχνολογικής ανάπτυξης. Εξετάζουμε ποιο είναι το καλύτερο μέσο για τον περιορισμό της απόδοσης -και κατά συνέπεια το κόστος- για να εξασφαλιστεί ότι μια δορυφορική ομάδα θα να είναι σε θέση να αποκτήσει μοτοσικλέτες κατ' ανώτατο όριο ενός εκατομμυρίου ευρώ ανά σεζόν, είτε μέσω της πώλησης, μέσα από μια μακρά δέσμευση χρηματοδοτικής μίσθωσης, είτε με CRTs, αν και το κόστος αυτό φαίνεται υπερβολικό σε μένα για μια CRT».